Lezing dr. V.A. Gijsbers – De taal en het niets: over Carnap, Heidegger, en de splitsing van de filosofie

October 7th, 2013 | Geplaatst in Lezingen

Datum: donderdag 10 oktober 2013
Aanvang
: 19:30 uur
Locatie: Café Restaurant De Branderij (Middelweg 7-9)

Aan ons instituut wordt er veel gesproken over analytische en continentale filosofie. Dr. V.A. Gijsbers, docent wetenschapsfilosofie, laat denkers met beide predikaten in zijn lessen naar voren komen. Op donderdag 10 oktokber zal hij in zijn lezing getiteld ‘De taal en het niets: over Carnap, Heidegger, en de splitsing van de filosofie’ dit thema verduidelijken aan de hand van de filosofen Heidegger en Carnap, die respectievelijk tot de continentale en analytische stroming gerekend worden. De lezing biedt eerstejaarsstudenten de kans om meer te weten te komen over de predikaten continentaal en analytisch en ook ouderejaars een interessante inslag op methode bij deze denkers. De lezing begint om 19:30 en zal worden gegeven in De Branderij (Middelweg 7-9). Aansluitend zal er hier een borrel worden gehouden.