Filmavond ‘The Fly’

February 9th, 2016 | Geplaatst in Uncategorized

Maandag 15 februari – 19.30 uur – Lipsius 228

Symposions tweede filmavond van dit jaar heeft als filmkeuze: The Fly. August Martin MA (PhD researcher) zal de film inleiden en de filosofische relevantie ervan bespreken. Martins onderzoek focust zich op het snijpunt van filosofie van biologie, filosofie van tijd en de metafysica van voortbestaan, met als bindend element van zijn onderzoek het probleem van biologische individualiteit.

De storyline van de film is als volgt:
Seth Brundle, een brilliante, doch excentrieke wetenschapper, probeert onderzoeksjournaliste Veronica Quaife te verleiden door haar te betrekken bij zijn recente onderzoek in het veld van materieteleportatie, dat tegen alle wetenschappelijke verwachtingen in succesvol is gebleken – tot op zekere hoogte. Brundle verkeert in de veronderstelling dat hij de laatste moeilijkheden de wereld uit geholpen heeft wanneer hij met succes een levend wezen transporteert, maar wanneer hij vervolgens zichzelf probeert te teleporteren treedt een vlieg de apparatuur binnen en blijkt Brundle een veranderd man. Side note: deze film is de bron van de quote ’Be afraid, be very afraid…’

Voor de IMDB-pagina van The Fly, klik hier.

We zien jullie graag maandag 15 februari voor deze spannende film!