Filmavond: Mr. Nobody

September 20th, 2016 | Geplaatst in Filmavonden

Donderdag 22 september – 19.30 – Catena, Kolfmakersteeg 8

Zak lekker onderuit in een van de comfortabele bioscoopstoelen van Catena voor dit ambitieuze drama geregisseerd door Jaco Van Dormael. Met een goed oog voor visuele vormgeving en verhaalvertelling weet deze film je te boeien tot het einde toe, waarbij vragen over tijd, causaliteit en determinisme centraal staan in onze filosofische aspiratie.

In Mr. Nobody staat de 9-jarige Nemo voor een dramatisch dilemma op het treinperron na de scheiding van zijn ouders: meegaan met zijn moeder naar de VS of blijven bij zijn vader in Engeland? Beide keuzes zullen zijn leven een totaal andere loop geven. In het futuristische 2092 vertelt de inmiddels 117-jarige Nemo aan een jonge journalist hoe zijn leven is gelopen – maar dan aan de hand van drie geheel verschillende versies. Welke is de ware? Of geen van allen?

Kom dus vooral komende donderdagavond lekker genieten van deze film samen met andere wijsbegeertestudenten! Symposion zorgt voor (de eerste twee) drankjes en hapjes.