Activiteiten November

November 7th, 2016 | Geplaatst in Uncategorized

Een nieuwe maand betekent weer een maand vol Symposion activiteiten! Winter is coming, maar wij helpen je graag door deze gure wintermaanden heen.

Dinsdag 8 november 2016
Singelzaal van ALSV Quintus, 20:00-21:00

Cobo

Na twee inspannende tentamenweken is er op dinsdag de CoBo van het Symposionbestuur ’16-’17. En het leuke van zo’n constitutieborrel is… gratis drank! Houd deze datum dus maar vrij in je agenda, dan kun je het nieuwe bestuur feliciteren en daarbij genieten van een drankje.

Maandag 14 november & donderdag 24 november 2016
Room 071, 19:00

Escape Room

Wil jij je claustrofobie overwinnen? Of wil jij weten wat er overblijft van de doorgaans retorisch zo vaardige filosofen indien zij in nood verkeren? Stuur dan uiterlijk 10 november een berichtje naar bestuur.symposion@gmail.com om je op te geven voor één van deze avonden. Wees er snel bij, want vol is vol! De entree is €12, – en dat betekent korting op de normale prijs, oftewel nog een reden om te komen! Dit bedrag kun je overmaken naar Symposion: NL41 INGB 0006 8580 55. Doe dit ook UITERLIJK 10 november.

Woensdag 23 november 2016
Lipsius 0.05, 19:30

Filosofisch debat: Zonder het brein weten wij niet wie wij zijn

Op woendag 23 november zullen prof. dr. Maureen Sie (Erasmus Universiteit Rotterdam) en dr. Rico Sneller (Universiteit Leiden) de degens kruisen, zij treden in debat. Het debat zal zich afspelen op de grens tussen neurowetenschap en wijsgerige antropologie. Wie is de mens? Wat is het brein? Kan breinonderzoek ons helpen in de ontwikkeling van ons zelfbegrip? De stelling van het debat luidt:

‘Zonder ons brein weten we niet wie we zijn.’
Het belang van breinonderzoek voor ons zelfbegrip.

Het belooft een interessant debat te worden, met twee verschillende perspectieven op de mens.

We zien je graag terug bij een van onze activiteiten!