Eerstejaarsweekend 2007

September 14th, 2007 | Geplaatst in Eerstejaarsweekend

Datum: vrijdag 14 t/m zondag 16 september 2007
Aanvang: vrijdag 14 september om 12.45u verzamelen op het plein voor de faculteit
Locatie: kampeerboerderij ‘Paradiso’, Buren, Ameland
Kosten: € 32,50

Zoals ieder jaar organiseert de studievereniging Symposion een eerstejaarskamp voor studenten wijsbegeerte. Dit jaar zal dit kamp plaatsvinden op 14, 15 en 16 september, te Buren op Ameland, waar we zullen verblijven in de kampeerboerderij ‘Paradiso’. De gegevens van deze kampeerboerderij zijn:

Groepsaccomodatie Paradiso
Hoofdweg 8
9164 KL
Buren, Ameland

Activiteiten die dat weekend op het programma staan zijn o.a. een bonte avond en een dropping. Waarschijnlijk zal er ook nog een spreker geregeld worden.

De kosten voor deelname bedragen € 32,50. Dit bedrag is inclusief eten en twee overnachtingen, maar exclusief drank en reiskosten.

Je kunt je op twee manieren aanmelden voor dit weekend: door je op de inschrijfmiddag in te schrijven en het bedrag contant te voldoen, of via e-mail en een overboeking per giro.

De inschrijfmiddag voor het eerstejaarsweekend zal gehouden worden op dinsdag 11 september van 13.30u tot 16.30u, in de vergaderkamer van Matthias de Vrieshof 4.

Het is ook mogelijk om je voor het eerstejaarsweekend aan te melden door een e-mail te sturen naar eerstejaarsweekend symposion @hotmail.com, met daarin:

• je naam
  • adresgegevens
  • telefoonnummer
  • telefoonnummer voor in noodgevallen
  • en eventueel vermelding van dieet (bijv.: ‘vlees noch vis’).

Je dient de kosten voor het kamp dan over te maken op girorekening 6858055 t.n.v. Symposion te Leiden, o.v.v. ‘Eerstejaarsweekend 2007′. Zorg dan wel dat dit vóór de dag van vertrek gebeurd is!

We zullen op vrijdag 14 september om 12.45u verzamelen op het plein voor de faculteit. Om 13.00u zullen we dan richting Leiden Centraal gaan lopen, waar we om 13.30u op spoor 5 de trein pakken richting Schiphol. Mocht je liever gelijk naar Leiden Centraal komen, zorg dan dat je daar uiterlijk om 13.15u in de hal bent en laat dit dan wel even weten aan de organisatie!.

De eerste bijeenkomst van het onderzoeksseminar voor de eerstejaarsstudenten, die normaal gesproken die vrijdag van 13u tot 14u zou plaatsvinden, is een week verzet. Het tweedejaars- college ‘Politieke Filosofie’ van Verbeek zal die vrijdag een kwartier eerder ophouden, zodat het ook voor de tweedejaars geen problemen oplevert om al om 12.45 uur te verzamelen op het plein voor de faculteit. Zij zullen wel al hun bagage voor het weekend die ochtend al mee moeten nemen, en na het college gelijk door moeten gaan op weekend. Alleen als je de derdejaars- / mastercursus ‘Filosofie van de mensenrechten’ van Mertens volgt, zul je die vrijdag zelf iets moeten regelen.

Klik hier voor het reisschema van de heenreis. We zullen rond zeven uur ‘s avonds bij de kampeerboerderij aankomen. De bootovertocht van Friesland naar Ameland kost ongeveer € 10,-.

We reizen in principe met de hele groep gezamelijk naar Ameland af, maar mocht je genoodzaakt zijn later te komen, dan is het natuurlijk ook mogelijk om op eigen houtje naar de kampeerboerderij af te reizen. Houd daarbij wel rekening met de overtocht: de laatste vaart van Holwerd naar Ameland, in verband met het ‘winterrooster’ dat al vanaf september ingaat, gaat op vrijdag al om 19.30u! Mocht je dit niet halen, dan kun je dus pas zaterdag komen. Meer informatie over de veerdienst is te vinden op http://www.wpd.nl/. We raden overigens af om, als je zelf komt, met de auto naar Ameland af te reizen: met de auto op de veerpont kost je namelijk € 65,-.

Op zondagavond 16 september zullen we rond 19.00u of 21.00u (afhankelijk van hoe laat we weggaan) weer terug zijn op station Leiden Centraal.

Zoals gezegd komen de drank en de reiskosten voor eigen rekening. Daarnaast zijn er de reiskosten. Ben je in het bezit van een ov-jaarkaart, dan hoef je alleen de heen- of de terugreis te betalen, en uiteraard de kosten voor de veerpont. Heb je geen ov-jaarkaart en reis je met de groep mee, dan kun je toch een treinkaartje met korting kopen omdat je samenreiskorting hebt van meerderheid die er wel één heeft.

Bij het drankgebruik wordt een streepjessysteem gebruikt en iedere deelnemer dient achteraf het bedrag voor de drank die hij dat weekend genuttigd heeft over te maken naar de girorekening van Symposion. Hier zal na afloop van het weekend nog bericht over worden verstuurd.

De kampeerboerderij beschikt over stapelbedden en kussens, maar er is geen beddegoed aanwezig. Je zult daarom zelf een slaapzak mee moeten nemen. Een verdere paklijst is hier te vinden.

Mocht je nog vragen hebben over het kamp, dan kun je de organisator ervan (Anne van der Horst) bellen op het nummer 06-238 43 962.

We hopen jullie allen daar te zien!

Elke tweede en vierde donderdag van de maand organiseert Symposion een leuke, leerzame, uitdagende of gewoon studentikoze avond.