Symposion Filmavond: Blade Runner met inleiding van Lourentius te Beest

Datum: dinsdag 11 december
Aanvang: 19:00
Locatie: Lipsius 148

Voor de filmavond van deze maand staat er sciencefiction op het menu, met als hoofdgerecht een jonge Harrison Ford. Blade Runner (1982) is een klassieker binnen het cyberpunk-genre: in het jaar 2019 is de aarde, na de laatste wereldoorlog, in verval geraakt en daarom is de mens andere delen van de ruimte gaan koloniseren. De gekoloniseerde gebieden zijn niet altijd even mensvriendelijk en daarom worden er androïden, op mensen lijkende robots, geproduceerd om deze leefbaar te maken. Blade Runners zijn ordehandhavers die erop moeten toezien dat de androïden niet naar de aarde reizen. Dit is natuurlijk maar een kort samenvattinkje. De verdere uitleg, filosofische context en introductie laten we over aan Lourens. Komt allen, want iedereen is van harte welkom. Zoals gewoonlijk vragen wij van niet-leden wel een kleine bijdrage (€2,-).