Schaaktoernooi met spoedcursus

Datum: 18 maart
Aanvang: 20:30
Locatie: Volgt nog

Een beetje filosofiestudent kan al een aardig praatje maken en een goede discussie voeren, maar als échte filosoof in spe moet je ook over de image leren: wijnproeverijen, wellicht een excentrieke kledingsmaak dragen hieraan bij, maar ook: kunnen schaken. Nick Hortentius en Floris Schleicher zijn beide filosofiestudenten en geven als bijbaantje of als hobby schaakles. Zij wilden graag voor ons en andere geïnteresseerden een spoedcursus geven, waarna we een toernooi zullen houden. Zowel voor beginners als voor gevorderden is dit interessant. Wat is de functie van de verschillende schaakstukken, maar ook: waarop moet ik letten bij een aanval en wat zijn sterke vuistregels bij een strategie? Ook deze avond is gratis voor niet-leden: neem dus vooral je vrienden mee!