Filmavond – Werner van Rossum: Moon

Datum: 8 mei
Aanvang: 20:00
Locatie: Lipsius 028

De film Moon (2009) speelt zich af in de toekomst en gaat over Sam Bell, die in zijn eentje een driejarig contract als opzichter op de maanbasis van een energieconcern vervult. Zijn enige compagnon is GERTY, een intelligente computer die als belangrijkste taak heeft ervoor te zorgen dat het goed gaat met Sam. Zijn contract loopt over een paar weken ten einde en hij kijkt ernaar uit om zijn vrouw en dochter weer te zien, tot er plotseling een ongeluk plaatsvindt. De film stelt een aantal interessante vragen over identiteit en menselijkheid. De inleiding en bespreking wordt gehouden door Werner. Zoals gewoonlijk is iedereen welkom, maar wordt van niet-leden een kleine bijdrage (€2,-) gevraagd voor de versnaperingen.